Decorum lijnen

Basisconcept

Voorzijde verpakking

Informatie

Dit concept vormt de basis van het Decorum-merk, en wordt dan ook het meest toegepast. Deze lijn wordt voorzien van een close-up productbeeld en is altijd uitgevoerd in Decorum-groen. Met het close-up beeld en de pay-off ‘Pure perfection’ wordt de beleving verhoogd en onderstrepen we de premium merkidentiteit van Decorum. Binnen het concept wordt altijd de betreffende kweker vermeld: Produced by [Bedrijfsnaam]. Er wordt alleen met het logo van Decorum gewerkt.

Basisconcept Decorum-groen, voorheen bekend als Feel
Logo Decorum blok, altijd antraciet
Beeld Close-up productbeeld in groen vlak, beeld van het specifieke product of een algemeen productbeeld dat illustratief is voor meerdere producten.
Kleurvlak (filter) Decorum-groen
Soort-/ rasnaam Tekst boven streep: Soortnaam (Chrysanthemum), altijd Decorum font (zie kopje lettertypes)

Tekst onder streep: Ras of productlijn , altijd Decorum font (zie kopje lettertypes)
Pay-off Pure perfection

Ton-sur-ton / Mono color

Voorzijde verpakking

Informatie

In deze lijn versterken de kleur van de verpakking en die van het product elkaar: ton-sur-ton. Dit naar aanleiding van een aantoonbare marktvraag en/of noodzakelijkheid voor concurrentieontwikkeling. De kleur van de verpakking is dus altijd gebaseerd op de kleur van het product. Er is een vast kleurenschema met heldere en pastelkleuren beschikbaar, waaruit de perfecte ton-sur-ton voor het betreffende product geselecteerd kan worden. Dit concept is jaarrond uit te voeren.

Mono color Vaste kleurenpalet Decorum
Logo Decorum blok, altijd antraciet
Beeld Close-up productbeeld in gekleurd vlak
Kleurvlak (filter) Vaste kleurenpalet Decorum
Soort-/ rasnaam Tekst boven streep: Soortnaam (Chrysanthemum), altijd Decorum font (zie kopje lettertypes)

Tekst onder streep: Ras of productlijn (Disbud), altijd Decorum font (zie kopje lettertypes)

Pay-off Pure perfection

Full color

Voorzijde verpakking

Informatie

Dit concept maakt het mogelijk om een mooie kleurcombinatie te maken tussen de plant en de verpakking. In deze lijn komt het productbeeld op de verpakking namelijk exact overeen met het product in de verpakking.

Voor bloemen wordt deze richting alleen toegepast indien de bloem niet open is of gaat op het aankoopmoment van bloemist of consument. Of bij aantoonbare marktvraag en/of noodzakelijkheid vanwege concurrentie ontwikkeling. De aanvraag van een full color concept voor bloemen loopt altijd – vooraf – via de Werkgroep Merk van Decorum.

Logo Decorum blok, altijd antraciet
Beeld Full color close-up productbeeld, beeld van het specifieke product
Kleurvlak (filter) N.v.t.
Soort-/ rasnaam Tekst boven streep: Soortnaam (Chrysanthemum), altijd Decorum font (zie kopje lettertypes)

Tekst onder streep: Ras of productlijn (Disbud), altijd Decorum font (zie kopje lettertypes)

Pay-off Pure perfection

Themaconcepten

Voorzijde verpakking

Informatie

In de thematische concepten Cozy, Yellow en Tender wordt een aantal cyclische gebeurtenissen (seizoen, feestdagen) extra onder de aandacht gebracht: Kerst, Pasen, Valentijn en Moederdag.

Deze concepten zijn dus tijdelijk in te zetten. Vanwege de naamsbekendheid van de themanamen continueren wij deze in de nieuwe verpakkingslijnen. Ieder thema heeft een vaste kleur.

Themaconcept Cozy, Yellow, Tender
Logo Decorum blok, altijd antraciet
Beeld Close-up productbeeld in gekleurd vlak of een van de gekozen themabeelden (niet in gekleurd vlak)
Kleurvlak (filter) Vaste kleur per thema
Soort-/ rasnaam Tekst boven streep: Cozy/ Yellow/ Tender, altijd Decorum font (zie kopje lettertypes, let op wijkt af)

Tekst onder streep: Soortnaam bloem of plant In Decorum font (zie kopje lettertypes)

Pay-off Pure perfection

Story concepten

Voorzijde verpakking

Informatie

Bijzondere, echt (ver)nieuwe(nde), en/of onderscheidende producten in de ogen van de bloemist en consument komen in aanmerking voor het story concept. Voor noviteiten gelden de Decorum noviteit-regels. De lay-out is hetzelfde als de overige lijnen. Wel is er iets meer ruimte voor interpretatie van de elementen, denk bijvoorbeeld aan een ‘eigen’ naam, pay-off of full colorbeeld.

De naam van het concept en pay-off worden wel altijd uitgevoerd in het Decorum-font. Het story concept dient binnen het totaalbeeld van de gehele Decorum-collectie te vallen. De aanvraag van een story concept loopt altijd – vooraf – via de Werkgroep Merk van Decorum.

Storyconcept Uniek product, noviteit
Logo Decorum blok, altijd antraciet
Beeld Close-up productbeeld in gekleurd vlak
Kleurvlak (filter) N.v.t.
Soort-/ rasnaam Tekst boven streep: Conceptnaam, altijd Decorum font (zie kopje lettertypes)

Tekst onder streep: Soortnaam (Chrysanthemum), altijd Decorum font (zie kopje lettertypes)

Pay-off Pure perfection of pay-off passend bij concept, altijd Decorum font

Co-concepten

Voorzijde verpakking

Informatie

In deze lijn verbindt Decorum zich met een bestaand, geregistreerd concept/merk van een veredelaar. Beide merken behouden hierbij hun eigen identiteit maar Decorum is leidend, het ‘gastconcept’ zal dus iets moeten inleveren van zijn eigen identiteit. Daar staat tegenover dat het gastmerk kan meeliften op de uitstraling en de bekendheid van Decorum. De rol van het ‘gastlogo’ is uitsluitend ondersteunend en informatief. Zo wordt dit nooit op de voorzijde geplaatst (achterzijde is wel mogelijk). De naam van het concept wordt altijd uitgevoerd in Decorum-font. Het logo van het gastmerk wordt zoveel mogelijk in één neutrale tint geplaatst. De aanvraag van een co-concept loopt altijd – vooraf – via de Werkgroep Merk van Decorum.

Co-concept Veredelaarsconcept
Logo Decorum blok, altijd antraciet. Geen logo van het gast- of merkconcept
Beeld Close-up productbeeld in gekleurd vlak of een ander passend beeld behorend bij concept
Kleurvlak (filter) N.v.t.
Soort-/ rasnaam Tekst boven streep: Conceptnaam, altijd Decorum font (zie kopje lettertypes).

Tekst onder streep: Soortnaam (Chrysanthemum), altijd Decorum font (zie kopje lettertypes)

Pay-off Pure perfection of pay-off passend bij concept, altijd in Decorum font

BrandNew add-on

Om extra attentie op een noviteit te vestigen is er een BrandNew add-on. Deze add-on kan als sticker aan de verpakking toegevoegd worden, of in de vorm van een hanglabel of label op stokje aan de plant of bloem bevestigd worden. Om de nieuwswaarde van ‘Brand New’ te behouden, mag dit concept maximaal 1 jaar voor een nieuw product gevoerd worden.

Merklabel

Decorum streeft naar zichtbaarheid van het merk tot in de huiskamer van de consument. Om dit te bereiken, is het Decorum-merklabel ontwikkeld. Dit ‘schildje’ kun je eenvoudig op de plant of bloem aanbrengen met een lijmbolletjespistool. Dit kan tevens gebruikt worden als label op stok.