Scenza Logo

Verschijningsvormen van het logo

Volvlak
Volvlak logo’s alleen op witte of transparante (bij bedrukking hoezen) achtergrond te gebruiken. Het logo staat altijd uitgelijnd tegen de bovenzijde van het (te bedrukken) object. Het logo staat op verpakkingen zoals potcovers en hoezen altijd in het midden gecentreerd.

Diapositief
Diapositieve logo’s alleen te gebruiken op beeld met een close-up van impressionistische schilderkunst. Het logo staat altijd uitgelijnd tegen de bovenzijde van de achtergrond. Dit hoeft niet altijd de bovenzijde van het te bedrukken object te zijn. Het logo staat op verpakkingen zoals potcovers en hoezen altijd in het midden gecentreerd.

Logoconstructie: regulier

De verhouding van het logo is 8:10 en dient in zijn geheel geschaald te worden. Het logo dient altijd in het midden te worden gecentreerd en aan de bovenzijde van het te bedrukken product worden uitgelijnd.

Lijn

  • De lijn is onderdeel van het logo
  • De lijn in het label is 100% wit
  • De lijndikte is overal gelijk (in verhouding met het logo)
  • De lijn mag niet verschoven of onderbroken worden

Label

  • Het beeld in het label is één afbeelding
  • Het label bij de logo-variant heeft geen schaduw

Tekst

  • De tekst in het label is 100% wit
  • De tekst in het label staat vast, en mag niet worden verschoven

Logovariaties: regulier


Reguliere logo’s alleen te gebruiken op witte of transparante (bij bedrukking van hoezen) achtergrond. Het logo staat altijd uitgelijnd tegen de bovenzijde van het (te bedrukken) object.

Reguliere logo’s bevatten een afbeelding van een impressionistisch schilderij. Deze verfstructuur komt elders in het design van een verpakking terug, en deze 2 afbeeldingen komen altijd met elkaar overeen.

Op verpakkingen zal de kleur van iconen overeenkomen met de kleur van de penseelstreken in het beeld in het logo.

Er zijn diverse logo’s in omloop, geschikt voor bloemen, bloeiende planten en groene (kamer)planten.

Logovariaties: Flowers (regulier)

Logovariaties: Flowering plants (regulier)

Logovariaties: Plants (regulier)

Logoconstructie: diapositief

De verhouding van het logo is 8:10 en dient in zijn geheel geschaald te worden. Het logo dient altijd in het midden te worden gecentreerd en aan de bovenzijde van het te bedrukken product worden uitgelijnd.

Lijn

  • De lijn is onderdeel van het logo
  • De lijnkleur sluit aan op de kleuren van het beeld onder het label (zie pagina: Kleuren)
  • De lijndikte is overal gelijk (in verhouding met het logo)
  • De lijn mag niet verschoven of onderbroken worden

Label

  • Het label is 100% wit met een 70% of 85% transparantie
  • De diapositieve logo-variant heeft een schaduw, in de kleur van de lijn, aansluitend op de kleur van het beeld onder het label

Tekst

  • De tekst Scenza in het label is uitgespaard, zodat het beeld eronder nog zichtbaar is
  • De tekst ‘Plants’ of ‘Flowers’ in het label sluit aan op de kleuren van het beeld onder het label
  • De tekst in het label staat vast, en mag niet worden verschoven

Logovariaties: diapositief

Diapositieve logo’s alleen te gebruiken op beeld met een close-up van impressionistische schilderkunst. Het logo staat altijd uitgelijnd tegen de bovenzijde van het (te bedrukken) object.

Er zijn twee varianten geschikt voor gebruik. Het logo in diapositief met een dekking van 70% en een met een dekking van 85%. Het logo mag naar eigen inzicht worden toegepast, rekening houdend met de zichtbaarheid van de naam Scenza en de achtergrondtekening.

Het is niet toegestaan om te variëren in de percentages.

Schaduw

Diapositieve logo’s bevatten een schaduw. Deze schaduwkleur is gebaseerd op de kleuren in het achtergrondbeeld, zodat er een ton-sur-ton effect ontstaat.

Op verpakkingen (zoals potcovers en hoezen) zal deze kleur ook overeenkomen met de kleur van de iconen.

Logovariaties: Flowers (diapositief)

Logovariaties: Flowering plants (diapositief)

Logovariaties: Plants (diapositief)

Logo met vrije ruimte

  • De minimale ruimte rondom het logo is de letter ‘E’ links en rechts, 90˚ geroteerd (in verhouding met het logo).
  • De minimale ruimte onder het logo is de letter ‘E’ 2 keer (staand) (in verhouding met het logo).
  • De bovenzijde van het logo staat altijd gepositioneerd tegen een rand van het te bedrukken object, of tegen de rand van een kader met verfstructuur.

Dit geldt voor elke vorm, regulier en/of diapositief.